Speciális autó

Érkezett egy üzenet, hogy milyen műszaki megoldás van olcsón elektromos kerekesszék szállítására úgy, hogy abból ne kelljen kiszállni. Hogy mi az olcsó, az relatív, de egy szívódízelt agyon se lehet ütni, van amelyik 1 millió km-t futott és még gurul. Ha a kaszni nincs szétrohadva valamilyen T1 sorozatban érdemes gondolkodni. Kellően tágas belül a kaszni, nem kell cipőkanállal beszuszakolni a két hátsó sor ülés helyére a mobil WC-t, a mobil rámpát, a kis ágyat, az akármit. Fontos, hogy üveges változat legyen, mert az nem teherautó besorolású, az üvegezést belülről függönnyel el lehet takarni.

208D-T1
208D-T1

Életkortól, állapottól függően 800.000 – 1.600.000 Ft közötti árban kaphatók, viszont csak az vegyen ilyet, aki hajlandó “csináld magad” módjára szervizelni, főleg vidéken, mert szerelőt, nem nagyon lehet hozzá találni.

https://www.vatera.hu/mercedes-benz-sprinter-dizel-javitasi-konyv-1995-2006-haynes-2897091545.html

Az elektromos kerekesszék rögzítését a padlóhoz 4 ponton, a benne ülőt 3 ponton kell a padlóhoz rögzíteni. A padlóhoz való rögzítésnél érdemes egy pár sínt használni ami több helyen legalább  4-4 db M8/M10-es, legalább 8.8 szilárdságú csavarokkal van lerögzítve a padlóhoz és a sínhez van a 4 + 3 pontos rögzítés a kívánt hosszban elkészítve biztonsági hevederekkel és feszítőkkel.

Koldulni nem érdemes, nekik sem ömlik a pénz.

A rámpát nem kell túlbonyolítani, kell 2 db U alumínium peremre szerelt távolságtartóval.

U-rámpa
U-rámpa

+ kell egy csörlő amivel az elektromos kerekesszék felhúzható üresbe állított helyzetbe.

csörlő
csörlő

https://www.expondo.hu/msw-offroad-csoerlo-1-590-kg-3-500-font-10060669?gclid=EAIaIQobChMIqs2ikOvD6AIVSEHTCh1qBgltEAkYAyABEgL_GfD_BwE